maanantai 21. heinäkuuta 2014

Juon, juon, minätyttö juon, minä tykkään(kö) olla kännissä?

Tiedättekö sen tunteen, kun heräät aamulla  (tai  oikeastaan päivällä), olo on kuin katujyrän alle jääneellä,  suussa maistuu karmealle: hampaissa on varmaan sentin kakkakerros, piilarit ovat jääneet silmiin ja meikit ovat naamassa, pulssi on varmaan miljoona ja päässä pyörii.. Jep! Lauantai-ilta meni pitkäksi ja pari viimestä drinkkiä olisi ollut hyvä jättää väliin.. Kyllä, olin viihteellä TODELLA pitkästä aikaa, ilta oli todellakin ihana ja kiva <3 mahtavaa seuraa ja oli todella hauskaa! Tätä bailausiltaa olimme suunnitellut pitkään ystäväni kanssa ja päivä oli lyöty lukkoon jo heti alkukesästä. Mutta se seuraavan päivän olo ei ole kiva ollenkaan!! Onpa ihminen tyhmä, kun haluaa ehdoin tahdoin aiheuttaa itselleen pahaa oloa. Joka bailauskerran jälkeen vahvistuu tunne siitä, että se ei nyt vaan ole mun juttu..

Alkoholin kulutus on minulla parin viime vuoden aikana vähentynyt paljon, baarikerrat pystyy laskemaan yhden käden sormista... Elämä on valintoja ja minä haluan mielummin kehittää juoksukuntoa kuin viinansietokykyä. Toki molempia voi harrastaa kohtuudella ja se on fine mutta minä haluan kehittyä enemmän juoksijana ja tiedän ettei tavoitteelliseen treenaamiseen sovi alkoholin käyttö.. Ainakaan humalanhakuinen sellainen. Fakta on, että kun ryyppäät lauantaina, niin seuraavan kerran kehityt perjantaina.. eli viikko menee täysin hukkaan

"Mihin sä sit tähtäät, kun elää niin kurinalaisesti, eikä voi nauttia mistään.." Voisin sanoa, että mihin sä tähtäät kun ryyppäät? En mä välttämättä tähtää sen kummallisempaan kuin, että haluan vain juosta nopeemmin.. En tiedä miks mutta se tunne, kun oot  tehnyt oman ennätyksen, ylittänyt itsesti ja saavuttanut tavoitteet, on jotain niin mahtavaa! Sellasta fiilistä en saa joraamalla baarissa.. Se fiilis kun pääset aamulla juokseen, tekeen omaa treeniä, on niin hyvä ja palkkari maistuu niin hyvälle rankan lenkin jälkeen, ettei mikään drinkki vedä vertoja sille! Parasta on, että se hyvä fiilis jatkuu vielä lenkin jälkeen koko päivän, ehkä jopa seuraavaan päivään.. Valitettavasti sama hyvä  bailausfiilis ei jatku enää seuraavana päivänä.. Paitsi jos olet alkoholisoitunut ja vedät joka päivä pään täyteen..:D

Nipo mikä nipo! Jep, that's me! Minua ei haittaa juhlissa, että muut juo ja minä olen selvänä, en koe sitä ahdistavana, eikä minun ala missän vaiheessa tekemään mieli alkoholia. Monesti olen sanonut etten ymmärrä miksi se on aina muille niin iso ongelma jos sanoo olevansa vesilinjalla, aina saa olla selittämässä syitä tai sitten edes ei saa kutsuja bileisiin, kun "eihän se kuitenkaan juo".. En mä haluaisi niin isoa numeroa siitä tehdä.. Juon jos juon tai sit en juo. En mä selvänä ihmisenä ole sen parempi tai huonompi ihminen kuin kännissä oleva. Samaten en halua siitä mitään erikoista numeroa tehdä jos nyt pari kertaa vuodessa lähden humpalle. Sama juttu herkuttelussa, vaikka mä pääsääntöisesti syön terveellisesti, niin kyllä välillä vedän herkkuöverit. En ole täydellinen mutta ei ole kukaan muukaan.. Ja tarvitseeko edes olla!?!?

Kavereita jaksan katsella kännissä mutta baariin meno vesilinjalla on vielä sellainen juttu, jota en halua tehdä.. Tanssiminen on todella dorkaa selvänä baarissa.. Se on kiusallista ja tyhmää.. Vetkuttaa sitä persettä tyhmästi, laulaa mukana ja räkättää kavereiden kanssa. Ei onnistu, ainakaan minulta. Hyvä jos se onnistuu joltain toiselta ihmiseltä. Vaikkakin muut tuskin sinua katsovat, sillä selvänä edelleenkin varmasti tanssit paremmin kuin se sinun vieressäsi änkyräkännissä oleva misu.. :D. Älkää käsittäkö kuitenkaan väärin, etten baarissa viihtyisi.. Viihdyn kyllä, kun on promilleja! Sad but true! Onneksi kuitenkin se kerta/kaksi riittää vuodessa, sama meno sielä on joka kerta ollut.. Tietysi, kun elää hyvässä parisuhteessa ei sinne yökerhoon mennä kuin kaveriden kanssa pitään kivaa ja kivaa voi pitää muutenkin kuin juomalla!

Mikään alkoholijuoma ei ole niin hyvää, että nauttisin sitä vain maun vuoksi, eli olen aikalailla suomijuntti, joka juo vain päästäkseen känniin. Toki, joskus on kiva ottaa lasi viiniä ruuan kanssa mutta ei sekään nyt niin hyvää ole, että minun makunystyrät huutaisivat hoosiannaa. Sen vuoksi useimmiten juon pelkästään vettä vaikka olisin terassilla tai käymässä jossain kuppilassa "yhdellä". Mä voin rentoutua yll ihan muullakin keinolla kuin lasilla viiniä/siideriä/kaljaa..

Olen elänyt biletysvaiheen, jolloin viihteellä käytiin joka viikonloppu ja siitä kesästä sain pari kiloa ylimääräistä, selluliitit perseeseen ja väsyneet viikot. Olen elänyt ns. keskivertaisesti biletystä ja urheilua, milloin kaikki oli varmaan ihan kivaa mutta oikeastaan en osaa sanoa niistä ajoista mitään huippu kivaa tai huippu huonoa juttua., varmaan ihan ookoota elämää. Ja nyt voisin sanoa eläväni pääosin treenaukseen, työhän ja hyvään oloon keskittyvää elämää, jossa alkoholilla läträtään pari kertaa vuodessa. Tällä hetkellä: I LOVE IT<3. Herätä joka aamu energisenä, levänneenä ja innokkaana uuteen päivään, sitä todellista Minnaa: olla energinen ja iloinen! Ei tärisevänä, huonovointisena, väsyneenä ja kärttyisenä, mitä alkoholilla läträäminen tekee. Tietty siis tiedän, että voi alkoholia nauttia kohtuudella.. Mutta niinhän se on, että viina on viisasten juoma, joten minun kannattaa siitä pysyä kokonaan erossa, hehhe!

No, jokatapauksessa lauantaina tuli otettua kuppia ja viikon ainoa vapaapäivä meni hukkaan.. Asiaan ei auta surkuttelu ja morkkistelu, se vasta olisikin tyhmää tuhlata toinen päivä elämästä sellaiseen! Tänään siis innokkaana (not) aamusta crosstrainerille tekemään treeniä, yllättävän hyvin kulki ja kaikki sonta tuli hikoiltua pois! Ei tässä muu auta kuin yrittää: "treeniä horo treeniä"!!

Vähän vielä kuvamateriaalia..






Jätskiä ja puoli levyä fazeria (HUPS)

Aamulla ensimmäisenä teki mieli rahkalettua..






Energistä viikkoa!

xxx

-Minna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti