sunnuntai 6. heinäkuuta 2014

Juoksun täyteistä kesää luvassa

Moni kyselee, että missä on minun seuraavat juoksut ja tavoitteet. Ajattelin niistä nyt hieman tänne kertoa..
Haluan siis juosta 10km ja puolimaratonin ennen syyskuun Berliiniä. 2.8 tavoite on kirmata Hämeenlinnan kaupunkimaratonilla. Minulla ei ole mitään käryä reitistä; onko se mäkinen vai tasainen vai millainen.. Tietysti tavoite olisi parantaa aikaa, joka Mäntässä oli 40.36 mutta realistisesti tiedän, että mikäli Hämenlinnan reitti on mäkisempi tai muuten rankempi, niin voi olla että aika on huonompi. Joka tapauksessa mennään yritämään ajan parnnusta, ja nyt puhutaan sekunneista ei enää minuuteista.

Puolimaraton olisi tarkoitus juosta 30.8 uudistuneessa Tampere maraton -tapahtumassa. Tampere maraton on siis entinen Varalan maraton, joka on siirretty Varalasta Ratinan stadionille alkamaan ja loppumaan. Varalan maratonista minulla on tietysti lämpimät muistot, sillä olihan se tämän kaiken alku.. Eli minun ensimmäinen maratoni kolme vuotta sitten. Reittiä en ole tarkemmin vielä katsonut mutta juoksu lähtee Härmälän suuntaan, aikalailla tuttua juoksumaastoa. Reitti on varmasti kevyempi kuin HCR:n reitti eli luottoa on päästä ainakin 1.35 aikaan, toivottavasti jopa parempaan.

Sunnuntaina 28.9 strattaa sitten koko vuoden kohokohta Berliini, kääk! Tavoiteena tietenkin edelleen parantaa aikaa! Berliinissä juoksee pari muutakin tyyppiä, käsittääkseni 40 000 juoksijaa starttaa matkaan minun kanssani. Minulla ei ole mitään käryä missä juoksuryhmässä olen, sillä siitä on jo niin kauan aikaa, kun ilmottauduin ja arpaonni minuun osui. Haluan kuitenkin varmistaa lähtöryhmäni, joten pitäisi laittaa sähköpostia järjestäjälle, toivottavasti saan vastauksen ja pääsen omantasoiseen lähtöryhmään.

Jos olen jossain viimesessä lähtöryhmässä, ohittelu on hyvin energiaa vievää, eikä aina edes pysty ohittamaan, etenkin kun on tällainen ujo suomalainen, joka ei uskalla käyttää törkeitä "rynnimiskeinoja" hahaha! Ruuhka voi siis olla hieman hidasteena matkalla kohti parempaa aikaa mutta tietystikkään ei vielä luovuteta. Berliinin reitti on hyvin tasainen eli maailmalla tunnettu: "Flat and fast marathon", joten sen puolesta uusi ennätys on hyvinkin mahdollinen.

Tarkkoja aikatavotteita minulla ei ole, en osaa yhtää arvioida minkä verran on realistista parantaa tuloksia.. Puolikkaalla ja kokonaisella minuutinkin parannus on jo kovan työn takana, kympillä sekuntien parannus on yhtälailla työn ja tuskan takana. Jossain vaiheessa tulee eteen se ettei joka kisassa enää vain pysty parantamaan mutta vielä ei ole sen aika ;) heheh! Motivaatio tapissa kohti päivitettyjä haasteita, eiks jee!? Tietysti KAIKKI treenit pitää tehdä, makaamalla ei tuloksia tule, oli aisia mikä tahansa..

Onhan sinulla jo omat tavoitteet!?



xxx

-Minna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti